2010. május 8., szombat

Ismét tv-t néztem

Mára ez az utolsó, ígérem. :D

Május 4. Az Emlékezés Napja (Herdenkingsdag)
Május 5. A Felszabadulás Ünnepe (Nationale Bevrijdingsdag), a 2. világháború lezárásának napja Hollandiában

Én kedden este, kicsivel háromnegyed nyolc után bekapcsoltam a tv-t. Szokásomhoz híven csak kapcsolgattam, majd 8órakor 6 holland adóból 4-en ugyanaz az a műsor ment. Valami trombitaszóló, Háttérben Amszterdam, Dam tér, a királynő (gondolom mellette a védelmi rendszere), és tömeg. Hatalmas.
Utána néma csönd, majd emberek rohannak fejvesztve egymáson át, a királynő meg testőrsége is elsiet a helyszínről. Majd mutatják, ahogy a sérülteket viszik el, szedik össze. Pár perc után a királynő is visszajött. Ekkor csendült fel a holland himnusz.
Még közben meg is jegyeztem, hogy valaki belelőtt a tömegbe. Azt láttam, hogy a valóságban nem ez történt, mivel a fegyveres katonák meg sem moccantak. A kommentáló úriembert sajnos nem értettem. Így csak tippelgettem, fantáziámat elengedve. :D
Másnap reggel derült fény a pánik okára. Egy férfi kezdett el üvöltözni. Ezt a cikkben olvasta B.
Sokkal több információt megtudok a tv-ből mint sokszor gondolom. :D Ha nem is értem "tisztán". Mivel előtte a megemlékezésről sem tudtunk. B. meg is akart győzni, ez csak valami régebbi felvétel lehet. Nem élő közvetítés. Nagy nehezen megértette, ha több adó egyszerre ugyanazt adja, akkor az valószínű élő. :D

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése