2011. július 23., szombat

Háziállatok

Minden ami otthon nincs (?!)

Tegnap este megint hatalmas patkánnyal kereszteztük egymás útját. Épp bulihely felé tekertem mikor előttem rohant át az úton. Eszembe is jutott, otthon vidéken (igaz nem falun) nem láttam ennyiszer ennyi rágcsálót - talán egyszer egy döglött patkányt, egérre nem emlékszem.
Pedig itt az egér mindennapos látvány. Láttam már holtan, futva, ebédje közben. Volt amikor a zacskó gabonapehelyben reggelizett, mikor rátaláltak. Ő a kukában végezte. Úgy ahogy volt, gabonapelyhestül.
Egyik szállásadómnál már az asztalon is találkoztam vele egy egérfogóban. Ott hemzsegnek az egerek, szegények épp ezért is költöznek.

Patkányhoz is volt már szerencsém korábban is. Egyik reggel egy döglött patkányból csipegettek a madarak...

Az kacsa, liba, hattyú pedig már úgy él itt mint otthon a galambok. Talán nem a legesleg-belvárosban, de nem kell sokat biciklizni, hogy etethessük őket.

Ilyen az élet a nagyvárosban. :)

Érdekesség: Hollandiában a muisjes nevű nagyon apró szemű cukorka (Magyarországon tortára szoktak hasonlót szórni) tradicionális étel. A kenyérre szórják és azt eszik, ha egy gyerek születik.

muisje = egérke  --->  muisjes = egérkék 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése